Týden se 4e; hra na koleni; První dojmy z Keepu s Alnagem

Tak mám za sebou další týden. Vzorně můžu jako pokaždé prohlásit, že jsem opět nic záslužného za celou tu dobu neudělal. Ale přesto si to shrneme, když už je tu k tomu prostor.


Středa, MDDM

Milý deníčku, pondělí a úterý je už tak dávno, že si je vůbec nepamatuji; přeskočím rovnou ke středě. Hráli jsme pravidelnou hru s mladejma na MDDM (pozn.: nedávno jsme i s nimi přešli z fate na 4e). Tentokráte ovšem s téměř strojovou přípravnou (čti railroad).

Vysvětlení; v hranatých závorkách jsou encountery, mezi encountery je vždy nějaký volný popis a/nebo roleplaying, výraznější popisné/roleplayové NEmechanické pasáže jsou pak v těch ostrých závorkách, páč je dobré si k nim i nějakou tu poznámku udělat.

  1. Ó ano, nejlepší způsob, jak začít je kouknout pro inspiraci do monster manuálu (beztak to musíte udělat, protože potřebujete vybrat ty nepřatele blízké lvlu vaší družiny)
  2. První skill challenge končí tak jako tak ve městě (gamebook style), druhý jen určuje cenu lodi, takže ani jeden nevybočuje z RR
  3. Stručný seznam nepřátel, řádně rozmanitý, ale ne nesmyslný. (nikdy ve 4e nepoužívejte jen jeden druh monster, rozumné minimum jsou 3, občas dva [boss a minioni napr])
  4. Každý combat encounter se musí řádně opepřit, řekl bych, že minimum prvků prostředí jsou 2. V tom encounteru tady byly například stromy (cover + možnost na ně vylézt), bažina (difficult terrain) a v bažině plynové bubliny (možnost do nich střelit, nebo do nich pushnout monstra, vybuchovaly a dávali dmg do všech okolo)
  5. Nezapomeneme vypsat u každého skill challenge seznam použitelných skillů (ne, že by to bylo tolik důležité, ale už jak nad tím začnete přemýšlet, tak si o tom encounteru uděláte lepší představu a některá řešení budete moct hráčům nenápadně podsunout). Posuzovat, který skill je hlavní a který pomocný, zvládnete při hře, jak je budou hráči používat.
  6. Na konec sessionu si necháme odkaz na předchozí hry, navnadíme na příští (cliffhanger) a dáme hráčům pocit, že celé dnešní snažení mělo vliv na děj.

Příprava trvala asi 10 minut ve vlaku, hra trvala tři hodiny. Všechno šlo skvěle. Od teď se přestávám štítit reaktivních hráčů, naopak je možná budu občasně i vyhledávat. Railroadu si sotva všimnou, dobře se baví a pravidla 4e mi tu přípravu tak zjednodušují, že to vlastně nemá zápory. Je mi ale jasné, že kdybych takhle „trapně“ připravenou hru zkusil s Dendrou, tak mi z toho nadělá Aljenovské preclíky.


Čtvrtek, Alnag

Další zajímavá událost minulého týdne byla čtvrteční hra Keep on The Shadowfel s Alnagem. Šel jsem na ní s velkým očekáváním a trochu jsem se i bál, že můj slabý roleplaying nebude na takovou elitu stačit. Naštestí mě nečekala žádná banda dndwargamingmunchkinrulelawyeru ani sešlost teoretickygnspozitivníchelitníchsviní, ale normální herní skupina. Navíc ještě dobře vyvážená – Alnag jako DM; víceméně začátečnická Nerhinn jako zástupkyně něžného pohlaví, která příjemně hrála penězuchtivou agresivní kouzelnici; lehce pravidlově zatížený Almi s taktickými a hereckými sklony hrající paladina; a já jako příběhověji založený powergamer hrající vtipného trpasličího kněze.
Žádná pitch session se nekonala, postavy byly vrženy do připraveného dobrodružství hned combat encounterem. Následovala dlouhá roleplayová návštěva hospody (snad dvě hodiny), kde jsme se seznámily se situací a zdejšími NPC, proložená flashbacky k ospravedlnění našich motivací k účasti na výpravě do keepu. Pak další boj a nakonec skill challenge. Dějově se toho moc neudálo, kulisy nebyly nijak úchvatné, jeli jsme hodně ve stylu klasického dndčkaření a přesto z té hry mám dobrý pocit. Alnag zdá se sází na křupkovou teorii a vychází mu to. Používá komerční proprietky (natisknuté battlegridy, dnd miniatures…), pouští dobrou hudbu, nechává si na hru dost času (5ti hodinová session), hraje pěkně na židlých kolem stolu (ne jako u nás, kde jsou všichni rozvalení po gaučích, postelích), počítá s tím, že každý přinese nějaké křupky, bonbóny, nápoje a …
… když tak nad tím uvažuju, tak hraje vlastně po staru, neoriginálně, tak jak chtějí WoTC, ale dělá to tak dobře, že mu není co vytknout a hry jsou fajn zážitek. Napíšu víc po příští hře.


Sobota, Kampaň

Další den je pátek, o něm mluvit nebudu, byl to běžný zevling. Sobota je zajímavější, naše pravidelná Čelákovická kampaň Point of Light. Poprvé s námi hrál Gandalf (údajně si to nevymyslel, jmenuje se Petr) osmadvacetiletý právník, který naposledny hrál drd1.5 někdy před X lety. Překvapilo mě, jak dobře a rychle se zapojil, kéž by byl každý začátečník, co k nám přijde, takový.
Samotná hra byla podprůměrná. Neměl jsem nic sepsaného a dokonce ani vymyšleného. Soukal jsem to ze sebe jak se jen dalo. 4e mě vlastně podržela, natáhl jsem hru častým bojem, zkomplikoval skill challengem a uzavřel vypuštěním drobných informací k hlavní kampani. Nakonec to nedopadlo nijak špatně a můžu s klidem říct, že se mi povedlo co jsem chtěl. A to natáhnout kampaň nějakou s hlavním příběhem nepříliš souvicející epizodou a ulevit napětí v hlavním příběhu, udělat podklad pro příště. Snad se zmůžu na lepší přípravu, ať to stojí za to.

 

Neděli jsem prospal, Point of Light končila v 5 ráno. Teď čekám, co přinesou týdny následující. Nejvíc se asi těším na hru ve 4e pod Sirienovým vedením. Setting jsme dohodli nad pivem a vypadá zajímavě. Čekám, jak se s tak gamistickým systémem freeformový Sirien popere.

About Quentin

lazy roleplayer, series freak and mmorpg addict Zobrazit všechny příspěvky, jejichž autorem je Quentin

7 responses to “Týden se 4e; hra na koleni; První dojmy z Keepu s Alnagem

  • skew

    Hmmm, trochu offtopic, ale… Já chci hrát takhle často ! Ne, vážně, 3x týdně je tak o tří krát týdně víc než hrajeme my.

    Co je, prosím, MDDM ? (tipl bych že M* Dům Dětí a Mládeže… jen odhalit to tajemné M*)

    Mimochodem, neměl bys třeba 4e v elektronické formě ? Docela rád bych ho skoukl a srovnal s 3.5 (pokud bys byl ochotný, tak mail, nebo RPGForum).

    Na Jonkově blagu jsem o 4e četl jen něco málo, všichni co o něm mluvili (ne že by jich bylo tak moc ;), tak říkali, že je akčnější.
    Bez urážky, stejně mi přišlo D&D (3.5) nejlepší na pořádně akční kampaně, tak si myslím, že je to spíš krok vpřed (umocnění toho v čem vynikal původní systém, lehké potlačení toho… co nepodoporoval v takové míře).

    No, zatím čau
    -skew (aus rpgforum.cz)

  • conlai

    Respect! Nejenom, že ohromuješ pořádnou staminou (tolik her za týden!), ale moc se mi líbí lehce introspektivní zápisy a obrázek.
    A pak Ti samozřejmě závidím houževnatost a nápaditost, se kterými na tenhle blog pořád něco píšeš. Skoro ve mě vzbuzuješ pocit méněcenosti ;-)

  • Quentin

    SKEW:
    městký dům dětí a mládeže :)

    když se budeš trošku snažit, tak se k pravidlům doklikáš přes odkazy tady na poslední straně diskuze http://www.d20.cz/diskuze/diskuze-pravidla/11820.html phb uz myslim smazli, tak musis zkouset vyhledavat hesla jako „4 phb“ nebo tak neco.

    4e alespoň pro mě je lepší než 3,5e, i když ne úplně ve všem. Akce je opravdu akčnější, ale určite to neznamená potlačení zbytku … kdopak ti to napovídal? :) (mno dobře možná to trošku zahýbalo s „uvěřitelnou simulací“, ale mnohé zlepšilo na poli tvrdé gamerské zábavy a nijak zvlášť neomezilo v naraci nebo roleplayingu – jen můj názor)

    CONLAI:
    Hej Conlai, zrovna od tebe uznání potěší :)
    mimochodem 667 checkuju s očekáváním skoro každý den.

  • Alnag

    … když tak nad tím uvažuju, tak hraje vlastně po staru, neoriginálně, tak jak chtějí WoTC…

    Já ti dám po staru a neoriginálně. :)) By mně zajímalo, kde v pravidlech je popsáno používání flashbacků. Ale v zásadě ano, tahle hra má být hodně tradiční a hodně WotC-like. A jsem rád, že se líbí…

  • Quentin

    ALNAG:
    Líbí, líbí … to se nemusíš bát, že ne ;-)

  • Dendra

    Je to pekne,
    sem zvedav jak dlouho ti to vydrzi takhle se s tim psat.Ale estli budes psat dal tak ja ti slibit muzu ze si najdu cas to precist.

    P.S. … ty dny typu patek prece nejsou tak prozevlovany ne?… minule sme dokonce opustili jednou byt kdyz sme sly… nj vlastne sme neopustili byt xD ason ze sou dobry filmy

  • Bajo

    Zacni zase zapisky Quentine, pac jsem si te dal do RSS ctecky, tak at tam nejsi zbytecne ;-)

Zanechat Odpověď

